Scorțișoară

Scorțișoara și beneficiile sale pentru sănătate

Scorțișoara și beneficiile sale pentru sănătate

Scorțișoara și beneficiile sale pentru sănătate

Scorțișoara este un condiment extrem de delicios.Deasemenea este apreciat pentru proprietățile sale medicinale de mii de ani. Știința modernă a confirmat acum ceea ce oamenii știu de veacuri.

Iată câteva beneficii ale scorțișoarei pentru sănătate, care sunt susținute de cercetări științifice.

Scorțișoara este bogată în Cinnamomum o substanță cu proprietăți medicinale puternice

Scorțișoara este un condiment care este făcut din scoarța interioară a copacilor cunoscută științific sub numele de Cinnamomum.

A fost folosit ca ingredient de-a lungul istoriei, datând din Egiptul Antic. A fost rar și valoros și era considerat un cadou potrivit pentru regi.

În zilele noastre, scorțișoara este ieftină, disponibilă în fiecare supermarket și se găsește ca ingredient în diverse alimente și rețete.

Există două tipuri principale de scorțișoară (Sursă 1):

  • Scorțișoară Ceylon: Cunoscuta si sub numele de scortisoara „adevarata”.
  • Scorțișoară Cassia: varietatea cea mai obișnuită în prezent și ceea ce oamenii se referă în general la „scorțișoară”.

Scorțișoara se face tăind tulpinile copacilor de scorțișoară. Scoarța interioară este apoi extrasă și părțile lemnoase îndepărtate.

Când se usucă, se formează benzi care se înfășoară în rulouri, numite bețe de scorțișoară. Aceste bețișoare pot fi măcinate pentru a forma pudră de scorțișoară.

Mirosul și aroma distincte de scorțișoară se datorează părții uleioase, care este foarte bogată în compusul cinamaldehidă (Sursă 2)

Oamenii de știință cred că acest compus este responsabil pentru majoritatea efectelor puternice ale scorțișoarei asupra sănătății și metabolismului.

REZUMAT
Scorțișoara este un condiment popular. Este bogat în cinamaldehidă, despre care se crede că este responsabilă pentru majoritatea beneficiilor pentru sănătate ale scorțișoarei.

Scorțișoara este încărcată cu antioxidanți

Antioxidanții vă protejează corpul de daunele oxidative cauzate de radicalii liberi. Scorțișoara este încărcată cu antioxidanți puternici, cum ar fi polifenoli (Sursă 3, Sursă 4, Sursă 5).

Într-un studiu care a comparat activitatea antioxidantă a 26 de condimente, scorțișoara s-a încheiat ca fiind câștigătorul clar, depășind chiar „superalimentele”, cum ar fi usturoiul și oregano (Sursă 6).

De fapt, este atât de puternic încât scorțișoara poate fi folosită ca conservant natural pentru alimente (Sursă 7).

REZUMAT
Scorțișoara conține cantități mari de antioxidanți polifenoli puternici.

Scorțișoara are proprietăți antiinflamatorii.

Vă ajută corpul să lupte împotriva infecțiilor și să repare leziunile țesuturilor. Cu toate acestea, inflamația poate deveni o problemă atunci când este cronică și este îndreptată împotriva propriilor țesuturi ale corpului.

Scortisoara poate fi utila in acest sens. Studiile arată că acest condiment și antioxidanții săi au proprietăți anti-inflamatorii puternice (Sursă 8, Sursă 9).

REZUMAT
Antioxidanții din scorțișoară au efecte antiinflamatorii, care vă pot ajuta să reduceți riscul de boli.

Scorțișoara poate reduce riscul bolilor de inimă

Scorțișoara reduce riscul de a te la boli de inimă, cea mai frecventă cauză mondială de deces prematur.

La persoanele cu diabet de tip 2, 1 gram sau aproximativ o jumătate de linguriță de scorțișoară pe zi s-a dovedit a avea efecte benefice asupra markerilor de sânge.

Reduce nivelul colesterolului total, colesterolului LDL „rău” și al trigliceridelor, în timp ce colesterolul HDL „bun” rămâne stabil (Sursă 10).

Mai recent, un mare studiu de revizuire a concluzionat că o doză de scorțișoară de doar 120 mg pe zi poate avea aceste efecte. În acest studiu, scorțișoara a crescut nivelurile de colesterol HDL „bune” (Sursă 11).

Atunci când sunt combinați, toți acești factori vă pot reduce drastic riscul de boli de inimă.

REZUMAT
Scorțișoara poate îmbunătăți unii factori cheie de risc pentru bolile de inimă, inclusiv colesterolul, trigliceridele și tensiunea arterială.

Scorțișoara poate îmbunătăți sensibilitatea la insulina hormonală

Insulina este unul dintre hormonii cheie care reglează metabolismul și consumul de energie.

Este, de asemenea, esențial pentru transportul zahărului din sânge din fluxul sanguin în celulele dumneavoastră.

Problema este că mulți oameni sunt rezistenți la efectele insulinei.

Aceasta este cunoscută sub numele de rezistență la insulină, un semn distinctiv al afecțiunilor grave, cum ar fi sindromul metabolic și diabetul de tip 2.

Vestea bună este că scorțișoara poate reduce dramatic rezistența la insulină, ajutând acest hormon important să-și facă treaba (Sursă 12, Sursă 13).

Prin creșterea sensibilității la insulină, scorțișoara poate reduce nivelul zahărului din sânge, așa cum este discutat în capitolul următor.

REZUMAT
S-a demonstrat că scorțișoara crește semnificativ sensibilitatea la hormonul insulină.

Scorțișoară scade nivelul zahărului din sânge și are un efect antidiabetic puternic

Scorțișoara este bine cunoscută pentru proprietățile sale de scădere a zahărului din sânge.

În afară de efectele benefice asupra rezistenței la insulină, scorțișoara poate reduce glicemia prin alte câteva mecanisme.

În primul rând, s-a demonstrat că scorțișoara scade cantitatea de glucoză care pătrunde în fluxul sanguin după masă.

Face acest lucru prin interferența cu numeroase enzime digestive, care încetinește descompunerea carbohidraților din tractul digestiv (Sursă 14, Sursă 15).

În al doilea rând, un compus din scorțișoară poate acționa asupra celulelor prin imitarea insulinei (Sursă 16, Sursă 17).

Acest lucru îmbunătățește foarte mult absorbția de glucoză de către celulele dvs., deși acționează mult mai lent decât insulina însăși.

Numeroase studii la om au confirmat efectele antidiabetice ale scorțișoarei, arătând că poate reduce nivelul zahărului din sânge în post cu 10-29% (Sursă 18, Sursă 19, Sursă 20).

REZUMAT
S-a demonstrat că scorțișoara reduce nivelul zahărului din sânge, având un puternic efect antidiabetic la 1-6 grame sau 0,5-2 lingurițe pe zi.

Scorțișoara poate avea efecte benefice asupra bolilor neurodegenerative

Bolile neurodegenerative se caracterizează prin pierderea progresivă a structurii sau funcției celulelor creierului. Alzheimer și boala Parkinson sunt două dintre cele mai frecvente tipuri.

Doi compuși găsiți în scorțișoară par să inhibe acumularea de proteine în creier numite “tau” , care este una dintre semnele distinctive ale bolii Alzheimer (Sursă 21, Sursă 22, Sursă 23).

Într-un studiu efectuat cu boala Parkinson, scorțișoara a ajutat la protejarea neuronilor, a nivelurilor normalizate de neurotransmițător și la îmbunătățirea funcției motorii (Sursă 24). Aceste efecte trebuie studiate în continuare la om.

REZUMAT
S-a demonstrat că scorțișoara duce la diverse îmbunătățiri pentru boala Alzheimer și Parkinson în studiile pe animale. Cu toate acestea, cercetarea umană lipsește.

Scorțișoara poate proteja împotriva cancerului

Cancerul este o boală gravă, caracterizată prin creșterea necontrolată a celulelor. Scorțișoara a fost studiată pe scară largă pentru utilizarea sa potențială în prevenirea și tratamentul cancerului.

În ansamblu, dovezile sunt limitate la studii pe eprubete și pe animale, care sugerează că extractele de scorțișoară pot proteja împotriva cancerului (Sursă 25, Sursă 26, Sursă 27, Sursă 28, Sursă 29).

Acționează prin reducerea creșterii celulelor canceroase și a formării vaselor de sânge în tumori și pare a fi toxic pentru celulele canceroase, provocând moartea celulelor.

Un studiu efectuat la șoareci cu cancer de colon a arătat că scorțișoara este un activator puternic al enzimelor de detoxifiere din colon, protejând împotriva creșterii ulterioare a cancerului (Sursă 30).

Aceste descoperiri au fost susținute de experimente cu eprubete, care au arătat că scorțișoara activează răspunsurile antioxidante de protecție în celulele colonului uman (Sursă 31).

REZUMAT
Studiile pe animale și eprubete indică faptul că scorțișoara poate avea efecte protectoare împotriva cancerului.

Scorțișoară ajută la combaterea infecțiilor bacteriene și fungice

Cinamaldehida, una dintre principalele componente active ale scorțișoarei, poate ajuta la combaterea diferitelor tipuri de infecții.

S-a demonstrat că uleiul de scorțișoară tratează eficient infecțiile tractului respirator cauzate de ciuperci.

De asemenea, poate inhiba creșterea anumitor bacterii, inclusiv Listeria și Salmonella (Sursă 32, Sursă 33).

Cu toate acestea, dovezile sunt limitate și până acum nu s-a demonstrat că scorțișoara reduce infecțiile în alte părți ale corpului.

Efectele antimicrobiene ale scorțișoarei pot ajuta, de asemenea, la prevenirea cariilor dentare și la reducerea respirației urât mirositoare (Sursă 34, Sursă 35).

REZUMAT
Cinamaldehida are proprietăți antifungice și antibacteriene, care pot reduce infecțiile și pot ajuta la combaterea cariilor dentare și a respirației urât mirositoare.

Scorțișoara poate ajuta la combaterea virusului HIV

HIV este un virus care vă descompune încet sistemul imunitar, care poate duce în cele din urmă la SIDA, dacă nu este tratat.

Se consideră că scorțișoara extrasă din soiurile de Cassia ajută la combaterea HIV-1, cea mai frecventă tulpină a virusului HIV la om (Sursă 36, Sursă 37)

Un studiu de laborator care a analizat celulele infectate cu HIV a constatat că scorțișoara a fost cel mai eficient tratament dintre toate cele 69 de plante medicinale studiate (Sursă 38). Sunt necesare studii umane pentru a confirma aceste efecte.

REZUMAT
Studiile cu eprubete au arătat că scorțișoara poate ajuta la combaterea HIV-1, principalul tip de virus HIV la om.

La sfârșitul zilei, scorțișoara este unul dintre cele mai delicioase și mai sănătoase condimente de pe planetă.

Poate reduce nivelul zahărului din sânge, reduce factorii de risc ai bolilor de inimă și are o mulțime de alte beneficii impresionante pentru sănătate.

Asigurați-vă că obțineți scorțișoară din Ceylon sau rămâneți la doze mici dacă utilizați soiul Cassia. Soiul Cassia conține cantități semnificative dintr-un compus numit cumarină, despre care se crede că este dăunător în doze mari.

Toată scorțișoara ar trebui să aibă beneficii pentru sănătate, dar Cassia poate provoca probleme în doze mari din cauza conținutului de cumarină.

Ceylonul (scorțișoara „adevărată”) este mult mai bun în această privință, iar studiile arată că este mult mai scăzut în cumarină decât soiul Cassia

Includem produse pe care le considerăm utile cititorilor noștri:

Afișez 1–9 din 16 rezultate